نقش بازاریابی در توسعه صنعت گردشگری (مطالعه موردی : مناطق ساحلی بندرعباس)
کد مقاله : 1108-MSRI2
نویسندگان
مریم مرادی *1، حسن رضائی2
1دانشگاه علوم پزشکی آجا
2استادیار اقلیم شناسی دانشگاه افسری امام علی (ع)
چکیده مقاله
پژوهش حاضر نقـش بازاریـابی را در توسـعه صـنعت گردشگری مناطق سواحل جنوب ایران مورد توجه قرار داده و در این راستا چهار عامل ،فرصت شغلی، توسعه ساختارهای زیربنائی، توجه به جاذبه هـای گردشـگری و انتخاب مقصد گردشگری که به نظر میرسد با توسعه صنعت گردشـگری مناطق سواحل جنوب ایران مـرتبط باشند به عنوان ابعاد موضوع مطرح شد. پس از آن به جمع آوری اطلاعات و شناسائی جنبه های مختلـف موضوع از طریـق مـصاحبه بـا کارشناسـان، مـدیران و صـاحب نظـران حـوزه گردشـگری، و مطالعـات کتابخانه ای پرداخته شد. جامعه آماری پژوهش کلیة مدیران ، کارشناسـان و صـاحب نظـران درحوزة گردشگری شامل250 نفر و حجم نمونه مطابق با فرمول کوکران 151 نفر برآورد گردید و به شـیوه نمونه گیری تصادفی طبقه ای انتخاب شد. به منظور جمع آوری اطلاعات از پرسش نامه محقق سـاخته ای که با 26 شاخص با مقیاس پنج گزینه ای که پایایی آن از طریق آلفای کرونباخ به میزان 83/0 محاسـبه شده، استفاده شده است. داده های گردآوری شده با شاخص های آماری کای دو و آزمون فریدمن تجزیه و تحلیل شدند. نتایج نشان داد تمامی عوامل تاثیرگذار که در این پژوهش در سطح اطمینان 95 درصد در توسعه صنعت گردشگری شهر بندرعباس مؤثر می‌باشد.
کلیدواژه ها
فرصت شغلی، ساختارهای زیربنایی، صنعت گردشگری، انتخاب مقصدگردشگری، شهر بندرعباس .
وضعیت: پذیرفته شده برای ارسال فایل های ارائه پوستر